Caută

Translate

marți, 9 aprilie 2019

Clar - încă un subiect pseudonumismatic



Exact pe la începutul anilor `80 prin casă a ajuns această piesă, posibil că în timpul transportului a stat lângă o sursă de căldură sau ceva solvenți (acuma că am că a trecut timpul și am văzut tot felul de specimene, nu m-ar mira ca tocmai defectul să-l fi transformat în cadou).    Pe atunci nu eram pasionat de „numismatică”, țin minte că arheologia era preocuparea de bază (o cadă plină cu cioburi, mama venită mai devreme de la muncă, o urecheală de top și Indiana Jones avea să se orienteze către filatelie). Dar îmi amintesc, nu știam eu care-i aversul sau reversul, de faptul că opacitata cubului era frustrantă.  Chiar nu-mi pot imagina  cum de nu am aplicat „Legea lui Anthony”.
Ulterior, după două decenii,  aflând de diferite tehnici de finisare a cupoleor minimodelelor aviatice, m-am decis să utilizez şmirghelul. 

Succesiune  graduală a granulaţiei, granulaţie „mare”  P200 până am  ajuns  la suprafaţa „sănătoasă” apoi granulaţie din ce în ce mai fină (P400 – P800), toate operaţiunile făcându-se la umed într-un vas cu  apă . Din când în când am  îndepărtat pasta obţinută sub jet de apă. Finalizarea s-a făcut cu șmirghel granulație P1000. Nu trebuie să uităm că pentru finisarea  pieselor mai fine există paste speciale (polish) ce conferă garanția obținerii de rezultate spectaculoase.